Mit tanulhatsz az adminisztratív munkákból?

Diákmunkásként nem mindig sikerül azon a területen elhelyezkedni, amelyen a tanulmányaidat folytatod, és ahol később dolgozni szeretnél. Nagyon sok olyan állással lehet találkozni a diákmunka világában, amik távol állnak attól, amit tanulsz. Felmerülhet ilyenkor a kérdés (és persze jogosan): van-e értelme ilyen munkákat végezni, lehet-e ezeket a tapasztalatokat bárhol is kamatoztatni utána? Vagy érdemes inkább addig keresgélni, amíg nem találsz olyat, ami passzol a majdani végzettségedhez? 

 

Főleg akkor szoktak ezen elgondolkodni a diákok, amikor a diákmunka valójában nem létkérdés, nem a megélhetés, vagy a tanulmányok múlnak rajta, inkább csak tapasztalatszerzés lenne a cél. Jók-e valamire ezek a tapasztalatok?

 

Hasznos lehet-e egy adminisztrátori munka később?

Tipikus diákként végezhető munka például az adminisztráció. Számos cég foglalkoztat felsőoktatásban tanuló fiatalokat adminisztrációs munkatársként. Ez is egy olyan állás, amire sokszor húzzák a szájukat a tanulók, hiszen elég általános feladatok merülnek fel, „semmi olyat” nem lehet tanulni, ami majd később jól fog jönni a munkakeresés során. Azt gondolják, nem mutat annyira jól az önéletrajzban, fölösleges rá jelentkezni.

 

A valóság azonban az, hogy egy adminisztrációs munkából is rengeteget lehet tanulni. Később pedig a leendő munkáltatód is látni fogja, hogy hasznos ismeretek, képességek megszerzésével töltötted az egyetemi éveket. Az első munkahelyeden pedig élvezheted minden előnyét annak, ha most nem veted meg ezeket az állásokat!

 

Akkor hát nézzük meg, mit is lehet tanulni az adminisztrációs munkákból!

Problémamegoldást. Ahogy említettük, az adminisztrációs munkakörök általánosak, ami azt jelenti, hogy nagyon sokféle feladat merülhet fel a munkavégzés során. Egy adminisztrációs munkatárs ugyanis nem csak a gép előtt ül, és adatokat visz be – bár ez is az egyik a feladatai közül. Sokszor fordul elő, hogy szervezési feladatokat, bizonyos problémák megoldását bízzák rá. Éppen ezért, ha ilyen munkakörben dolgozol, nagymértékben fejlődhet a problémamegoldó képességed. Ez pedig olyasmi, amit később bárhol, bármilyen munka során hasznosítani tudsz majd.

 

Alkalmazkodást. egy adminisztrációs munkatárs a cég több emberével dolgozik együtt, ami azt jelenti, hogy több kollégájához kell alkalmazkodnia a sikeres munkavégzés érdekében. Ez eleinte nem könnyű, de meg lehet tanulni, hogyan hangold össze a feladataidat másokéval, ami szintén előnyödre fog válni, amikor diplomáddal a kezedben, az első valódi állásod után nézel, és az első munkahelyeden helyezkedhetsz el.

 

Precizitást. Mivel mások munkáját fogod támogatni, elengedhetetlenül fontos, hogy a saját részedet precízen és pontosan végezd el. Ha nem így teszel, akkor mások teljesítményét is ronthatod. Ennek tudatában hamar megtanulsz majd odafigyelni, és pontosan teljesíteni a feladataidat. Persze mondanunk sem kell, hogy ez elég nagy előnyt fog jelenteni a munkaerőpiacon később.

 

Monotonitástűrést. Az adminisztrációs munkáknak vannak unalmasabb, monoton részei is, ez pedig a klasszikus adatrögzítés. A monotonitást nem könnyű elviselni, különösen akkor, ha pörgősebb ember vagy. Valamilyen szinten ugyanakkor talán minden munkakörnek a része ez is, ezért nem árt, ha megtanulod kezelni. Adminisztrációs munkatársként lesznek olyan feladataid, amikor fejlesztheted majd a monotonitástűrésedet, ez a képességed pedig később is jól fog jönni.

 

Kommunikációt. Ha adminisztrációs munkát végzel, szinte biztos lehetsz benne, hogy többféle helyzetben, többféle emberrel is kell majd kommunikálnod. A közvetlen kollégáiddal, a vezetőkkel, esetleg ügyfelekkel, pontos pozíciótól függően. A kommunikációs képességek csiszolása nagyon fontos, hiszen számos munkakör betöltéséhez szükség van a fejlett kommunikációra. Ezt pedig kitűnően tudott tökéletesíteni egy ilyen munka során.

 

Meló-Diák